Vanliga frågor och svar.
Se våra erbjudanden eller boka nu.
-
Ledtider
Vi har lite bråttom och skulle behöva hjälp så fort som det är möjligt. Hur snabbt kan ni komma?
Vår inställelsetid varierar något beroende på beläggning och antal bokade jobb vi har. Hör gärna av er till oss om det är bråttom, vi kan kanske lösa det samma dag eller oftast inom 1-2 dagar. Mindre brådskande arbeten ser vi gärna att ni kontaktar oss 5-7 dagar innan.
-
Minimum debitering
Vi uppskattar arbetet som skall utföras till max 1 timme. Har ni någon minimigräns för bokningar?
Ja, vår minimibokning är 1 vaktmästare i 2 tim. Trafiken och parkeringsmöjligheterna i Stockholm gör att vi ibland lägger mer tid på det än själva uppdraget. Men hör gärna av er till oss för mindre uppdrag, kanske har vi en vaktmästare i närheten som kan vara behjälplig.
-
Priser
Tillkommer det några kostnader eller dolda avgifter?
Nej. På bokningssidan framgår den totala kostnaden för vaktmästare tydligt. Behöver du hjälp av en annan fackman såsom, snickare, elektriker eller målare se vår flik Priser. Behövs det någon speciell utrustning eller material för att utföra arbetet så görs inköp av dessa i samråd med er som kund.
-
Servicebil
Vad menas med servicebil och varför skall vi betala för det?
För att kunna utföra alla vanligt förekommande arbeten så krävs det att vi har tillgång till många olika verktyg, hjälpmedel och utrustning. Våra servicebilar har allt som behövs för att utföra uppdragen på ett korrekt och effektiv sätt hos er. Avgiften 400 kr/uppdrag debiterar vi för att täcka våra övriga kostnader såsom bränsle, biltullar och p-avgifter.
-
Antal vaktmästare
På bokningssidan skall man fylla i antalet vaktmästare, hur ska man veta hur många vaktmästare som krävs för uppdraget?
De flesta arbeten kan ofta utföras av 1 vaktmästare, men ibland kan det vara bra att ha en extra hand. Som tumregel kan man tänka att vikt och storlek är avgörande,t.ex. stora eller tunga möbler som skall flyttas bör man vara två personer om. Eller om något skall monteras på vägg som kan vara svårt att både bära upp och skruva dit samtidigt. Hör gärna av er till oss via mail eller telefon så hjälper vi er med att bestämma antalet vaktmästare utifrån arbetet som skall utföras.
-
Typ av arbeten
Vilken typ av arbeten kan ni utföra?
Vi åtar oss det mesta som ni kan tänkas behöva hjälp med. Är det något som vi inte har möjlighet att tillgodose utifrån arbetsbeskrivningen i er bokningsförfrågan så kontaktar vi er omgående. Var noga med att beskriva i bokningsformuläret vad som skall göras på ett kortfattat men tydligt sätt. Är ni osäker så ring oss gärna och fråga. Eftersom en vaktmästare per definition är lite av en ”allt i allo” så försöker vi alltid tillgodose era önskemål.
-
Service och garantiarbeten
Teknisk service. Vi skulle behöva se över vår kopieringsmaskin som krånglar lite, kan er vaktmästare titta på den?
Tyvärr kan vi inte åta oss lagning eller service av maskiner och apparater såsom skrivare, datorer, kopieringsmaskiner eller annan teknisk apparatur. Detta beror på att garantier på denna typ av utrustning inte gäller för utrustningen utan oftast omfattas av ett serviceavtal som måste utföras av licensierad personal.
-
Bokning av vaktmästare
Vi har alltid en massa saker som måste fixas, kan man boka er vaktmästare löpande t.ex en eller flera bestämda dagar i veckan?
Ja, det går utmärkt. Kontakta oss så pratar vi genom ert behov och tar fram ett förslag som känns rätt för er.